Biotyna na piękne włosy, skórę i paznokcie.

Biotyna (inaczej witamina B7 lub H) to witamina rozpuszczalna w wodzie. Ma istotne znaczenie w metabolizmie tłuszczów, białek oraz cukrów, dzięki czemu wzmacnia włosy, skórę i paznokcie. Chroni również przed przedwczesnym siwieniem oraz wspomaga wchłanianie witaminy C do organizmu. Ponadto biotyna zawiera cząsteczki siarki, która odgrywa ważną rolę w aspekcie zdrowych włosów.
To dlatego wiele suplementów na wzmocnienie naszych włosów zawiera w sobie tę cenną witaminę.

Jakie są skutki niedoboru biotyny i co może je powodować?
Skutki niedoboru biotyny często występują po dłuższej antybiotykoterapii ze względu na to, że jest ona syntezowana przez bakterie jelitowe. Dym papierosowy oraz leki przeciwdrgawkowe również sprawiają, że staje się ona mniej przyswajalna.

Najczęściej spotykane skutki niedoborów to:
– wypadanie włosów
– łamliwość paznokci
– podwyższony cholesterol
– brak koncentracji
– zmiany skórne (łupież, łojotok, łuszczenie)
– zapalenie spojówek

Witaminy H praktycznie nie da się przedawkować, ale wszelkie niedobory najlepiej omówić w lekarzem.

Źródła biotyny.
Znajdziemy ją w produktach pochodzenie roślinnego jak i zwierzęcego, więc nie jedząc mięsa również można ją uzupełnić.

– mięso (szczególnie wątróbka)
– jajka *
– mleko
– sery
– ryby morskie
– kalafior
– pomidory
– groszek
– banany
– migdały

* Surowe białko jaj ogranicza przyswajanie biotyny

Osoby z insulinoopornością często narażone są na niedobry witamy B7, dlatego jeżeli problem ten dotyczy Ciebie to warto przyjrzeć się m.in. biotynie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *