Makroelementy na ładną skórę.

Odpowiednia dieta wraz odpowiednią pielęgnacją są kluczem do pięknej i zdrowej cery.  Zimą często nasz sposób żywienia bywa uboższy, wachlarz dostępnych warzyw i owoców jest znacznie mniejszy, za czym mogą iść braki w mikro i w makroelementach.
Wiosna to idealny czas aby zadbać o siebie i postawić na regenerację.

 

Makroelementy

Magnez (Mg)
– wspomaga witaminę B w ochronie skóry
– wpływa na regenerację komórek
– jest jednym z materiałów budulcowych skóry i kości
– ma działanie antyalergiczne, zapobiega pojawianiu się alergii skórnych
– łagodzi podrażnienia powstałe na skórze
– zmniejsza stany zapalne
– wpływa na poziom nawilżenia skóry
Magnez znajdziemy m.in w naszej ukochanej czekoladzie, orzechach, burakach, brokułach, kaszy gryczanej, fasoli.

 

Wapń (Ca)
– jest składnikiem skóry, kości, naczyń krwionośnych i nerwów.
– wspiera witaminę C w budowie tkanki łącznej na podstawie jej kolagenowej struktury
– działa regenerująco na błony komórkowe
– ma działanie łagodzące na podrażnioną skórę
– pomaga w zwalczaniu alergii skórnych
Wapń znajdziemy m.in. w jarmużu, fasoli, grochu, jajkach oraz produktach mlecznych.

 

Fosfor (P)
– odpowiada na odnowę komórek skóry
– pomaga utrzymać prawidłowe pH
Fosfor znajdziemy m.in w fasoli, ziemniakach, marchwi, pełnoziarnistych produktach zbożowych, pestkach dyni oraz jajach.

 

Sód (Na)
– odpowiada za jędrność skóry i jej napięcie
– niedobór sodu powoduje odwodnienie, co powoduje pojawienie się lub pogłębienie zmarszczek
– reguluję gospodarkę wodną w tkankach
Sód znajdziemy m.in. w pomidorach, marchewce, pietruszce, ziemniakach, bananach oraz w soli (najlepiej postawić na sól himalajską lub kłodawską)

 

Potas (K)
– jego niedobory mogą powodować powstawanie wyprysków, a nawet trądziku
– odpowiada za regulację gospodarki wodnej w organizmie (nawodnienie i wydalanie nadmiaru wody z organizmu
Potas znajdziemy m.in. w awokado, pomidorach, brokułach, szparagach, bananach, morelach oraz morskich rybach

 

Siarka (Si)
– jeden ze składników substancji białkowej komórek
– wchodzi w skład skóry oraz kości
– niedobór siarki powoduje nadmierne rogowacenie skóry, wypadanie włosów i osłabienie paznokci
– odrywa dużą rolę w regeneracji naskórka
– pomaga w leczeniu trądziku, łuszczycy, egzemy czy twardziny
Siarkę znajdziemy m.in. papryce, brukselce, serach, jajkach, truskawkach, czosnku, cebuli, morelach, awokado, chrzanie, brokułach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *